Vad du behöver veta efter din hyra hos Europcar

Jag har blivit debiterad för bilhyran på mitt kort, men det finns fortfarande en reservation kvar. Vad beror detta på?

I samband med hyrans avslut görs en ny transaktion på ditt betal- eller kreditkort med den faktiska kostnaden för din bilhyra. Hur många dagar det tar innan reservationen hävs beror på transaktionstiden hos banken eller kortutgivaren.
 

Jag saknar kvitto för min bilhyra, vart ska jag vända mig?

-Kontakta Faktura- och kundsupport på 08-120 748 49 eller kundsupport@europcar.se
 

Vart hör jag av mig om jag glömt något i hyrbilen?

-Kontakta det kontor där hyrbilen återlämnades, kontaktuppgifter finns på ditt digitala hyresavtal samt på www.europcar.se. Europcar ansvarar inte för kvarglömda saker. 
 

Jag har glömt att avboka min hyrbil och har nu blivit debiterad en avgift, varför? 

-Om bilhyran inte avbokas före start debiteras en avgift.
 

Vart hör jag av mig om jag har en reklamation?

-Kontakta Faktura- och kundsupport på 08-120 748 49 eller kundsupport@europcar.se. Ha boknings- eller hyresavtalsnummer tillgängligt så kan vi lättare hjälpa dig. För bilhyror utanför Sverige som är bokade via en förmedlare, hänvisar vi till din bokningspartner med reklamationen.
 

Vart hör jag av mig om jag har en reklamation gällande försäkringar via Trygg-Hansa?

-Kontakta Trygg-Hansa på www.tryggansa.se/om-trygghansa/inte-nojd
 

Jag ska betala min faktura, vad har ni för Bankgironummer?

-Nordea Bank BG 909-5530
 

Hur kan jag betala en faktura från utlandet?

-För att betala en faktura från utlandet behöver du använda nedan uppgift
Swift/Bic: NDEASESS
IBAN Number: SE35 9500 0099 6034 0430 8375
 
Nordea Bank AB
Corporate Merchant Banking S61
105 71  Stockholm
SWEDEN
 

Vart hör jag av mig om jag har fått en påminnelse på en faktura som jag saknar? 

-Kontakta oss på fakturakopia@europcar.se så skickar vi en fakturakopia inom kort. 
 

Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?

-Betalar du fakturan försent så kan det tillkomma kostnader som påminnelseavgift och ränta. Vid utebliven betalning lämnas fordran över till inkasso.
 

Vart hör jag av mig om jag har fått ett inkassobrev?

-Kontakta inkassobolaget snarast för att undvika att ärendet går vidare till Kronofogden. Saknar du fakturakopia eller har synpunkter, informera inkassobolaget via kontaktuppgifterna som finns på inkassobrevet.
 

Vad har hänt om jag har fått ett brev från Kronofogden?

-En skuld som skulle vara betald har gått vidare från inkasso. Betalas skulden inklusive de extra kostnader som tillkommit avslutas ärendet. Vid utebliven betalning kan ärendet gå vidare till tingsrätt och Kronofogden. 

 

Upptäck Europcars mobila lösningar

Ladda ner Europcars app för iPhone, iPad och Android nu!

Mer information