-
ErbjudandenSvenska erbjudandenVärldenPartner-erbjudanden
- Hitta oss
- Bilar
-
TjänsterBetalaService & Tjänster
Res grönt med en el- eller hybridbil från Europcar
I samarbete med Europcar kan du nu resa vidare efter din Vy Tåg-resa med hyrbil mot slutdestinationen.
Resan är bokningsbar på följande stationer:
Stockholm, Uppsala, Gävle, Sundsvall, Åre, Kiruna, Umeå, Luleå, Gällivare, Östersund, Örnsköldsvik, Karlstad, Arvika & Kristinehamn.
Bokning sker på förfrågan så för att se tillgänglighet kontaktar du stationen där du vill hämta bilen.
Ange koden 55393562 för att ta del av erbjudandet och information om överlämning av nyckel etc. Bilen levereras till aktuell tågstation.
Station | Telefonnummer | E-post | ||
---|---|---|---|---|
Stockholm | 08-21 06 50 | stockholm.city@europcar.se | ||
Arvika | 0570-125 000 | arvika@europcar.se | ||
Uppsala | 018-17 17 30 | uppsala@europcar.se | ||
Gällivare | 0970-733 65 | gallivare@europcar.se | ||
Gävle | 026-62 10 95 | gavle@europcar.se | ||
Karlstad | 054-18 23 20 | karlstad@europcar.se | ||
Kiruna | 0980-666 00 | kiruna@europcar.se | ||
Kristinehamn | 0550-50 00 55 | kristinehamn@europcar.se | ||
Luleå | 0920-101 65 | lulea@europcar.se | ||
Sundsvall | 060-12 33 10 | sundsvall@europcar.se | ||
Umeå | 090-15 39 60 | lulea@europcar.se | ||
Åre | 063-57 47 50 | ostersund@europcar.se | ||
Örnsköldsvik | 0660-811 87 | ornskoldsvik@europcar.se | ||
Östersund | 063-57 57 50 | ostersund@europcar.se |
Frågor och svar
Finns bilarna på tågstationen?
Ja, vi kommer att köra ut den bokade bilen till tågstationen.
Hur får jag tag i bilnyckeln
Du får information om det i samband med att du bokar hyrbilen hos Europcar.
Vad gör jag om bilen inte är på plats?
Då ska du höra av dig till det Europcar-kontor där du hyrt bilen. Om kontoret har stängt för dagen kan du ringa till Europcars journummer på 020-61 00 61.
Vad händer om jag bokat en hyrbil och tåget blir försenat eller inställt?
Du ska avboka din hyrbil hos Europcar senast 24 timmar innan, men skulle ett tåg bli instället är det inga problem att avboka samma dag.
Det står upp till 15 % rabatt - hur vet jag hur stor rabatt jag får?
Det står upp till 15 procent eftersom försäkringarna som ingår i priserna inte är rabatterade, men den totala rabatten syns i bokningen.
Kan jag ha med sällskapsdjur i bilen?
Europcar har som regel att du ska boka en kombibil om sällskapdsdjur ska åka med, och att kunden har sitt sällskapsdjur i bagageutrymmet.
Hur gör jag om vi behöver bilbarnstol/bälteskudde?
Gör en förfrågan om bilbarnstol och/eller bälteskudde vid bokningsförfrågan.
Följ oss på Instagram och Facebook för att ta del av fler erbjudanden, tävlingar och nyheter om delad hållbar mobilitet.